• Logga in för att låna
176222
Liggande kroppsscanning [Elektronisk resurs] : mindfulness avslappning
Omslagsbild
Av: Gyllensvan, Camilla
Utgivningsår: 2017
Språk: Svenska
Medietyp: E-bok
Förlag: Mindboozt Publications ; Elib (distributör)
Anmärkning:
E-ljudbok (strömmande)
Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna
Innehållsbeskrivning
LIGGANDE KROPPSCANNING Är en av de mest populäramindfulness övningarna och används ofta för att somna och sova bättre, släppa stress och lära känna igen kroppens signaler samt för att ge dig själv vila och ny energi. Den här mindfulness övningen kan du göra liggande eller sittande. Slut dina ögon och slappna av. Detta är en meditation särskilt lämpad för att öva sig i att ge efter och släppa taget. Andas in genom näsan och låt luften fylla lungorna ända ned i magen och låt luften sakta gå tillbaka samma väg ut igen. Varje gång du andas in kan du tänka släpp , och när du andas ut taget .Varje gång du andas ut sjunker du allt djupare ner mot underlaget, du blir mer avslappninad och avkopplad. Syftet med att träna mindfullness och den här övningen handlar om att bli medveten om kroppen och dess signaler. Många finner denna övning avkopplande och avstressande och vissa somnar av övningen, Därför lämpar den sig även att göra på kvällen för att vara mer avslappnad och redo för sömn. Många upplever att de har en djupare sömn och somnar lättare efter att regelbundet använt sig av denna övning. Den passsar likabra att göra på morgonen som på dagen. För bästa resultat rekommenderar vi dig att regelbundet lysnna på denna inspelning, gärna 21 dagar i följd och sedan närhelst du vill. Ju mer du lyssnar desto lättare kommer du slappna av och känna dig mer utlivad. Du kan med fördel kombiner aden med någon av de andra inspelningarna i Mindful meditation serien. Camilla Gyllensvan är Internationellt certifierad Mental Coach och NLP Trainer. Hon är utbildad i KBT , ACT och mindfulness. Samt arbetar med att utbilda privatpersoner och organisationer i Kommunikation och Ledarskap samt håller Internationella NLP Program och utbildningar. Under de senaste tio åren har hon coachat hundratals klienter och använt mental träning och hypnos som komplement till coaching med goda resultat. För mer info besök www.camillagyllensvan.com/Innehållsbeskrivning från Elib

Mer om titeln

Loading...

Andra titlar av samma författare

181931
Av: Gyllensvan, Camilla
175378
Av: Gyllensvan, Camilla

Liknande titlar

138413
Av: Widerdal, Mikael
198778
Av: Eriksson Grönbek, Helena
Av: Hilding Hansen, Kersti
181931
Av: Gyllensvan, Camilla
200413
Av: Fridh, Magnus
199910
Av: Larsson, Helen
193463
Av: Johnsdotter Hellman, Katarina Anna
182621
Av: Bjärkvik, Anna
Av: Midbeck, Caroline
140391
Av: Angelöw, Bosse
162424
175378
Av: Gyllensvan, Camilla
140860
Av: Kabat-Zinn, Jon
142960
Av: Andersen, Heidi
Av: Stawreberg, Anna-Maria
143339
Av: Bronsberg, Barbro
146982
Av: Williams, Mark
Av: Penman, Danny
141530
Av: Boroson, Martin
141723
Av: Ankarberg, Doris
141727
Av: Randewåg, Marita
141738
Av: Bronsberg, Barbro
142614
Av: Bergstad, Johan
180744
Av: Dahlqvist, Linda

Språk

Sök vidare

Biblioteket i Tyresö centrum

Biblioteket i Tyresö centrum

Öppettider biblioteket Tyresö C

Måndag: 09:00* - 19:00
Tisdag: 09:00* - 19:00
Onsdag: 09:00* - 19:00
Torsdag: 09:00* - 19:00
Fredag: 09:00* - 18:00
Lördag: 11:00 - 15:00

*självbetjäning vardagar 9-10

Mer om avvikande öppettider

Biblioteket i Trollbäcken

Öppettider Trollbäckens bibliotek

Måndag: 10:00 - 19:00
Tisdag: 10:00 - 17:00
Onsdag: 10:00 - 17:00
Torsdag: 10:00 - 17:00
Fredag: 10:00 - 17:00
Lördag: 11:00 - 15:00

Mer om avvikande öppettider

Biblioteket i Strand

Biblioteket i Strand

Öppettider biblioteket Strand

Måndag: 10:00 - 19:00
Tisdag: 10:00 - 17:00
Onsdag: 10:00 - 19:00
Torsdag: 10:00 - 17:00
Fredag: 12:00 - 17:00
Lördag: 11:00 - 15:00

Mer om avvikande öppettider